RÓLUNK

AZ INTERNATIONAL DISTRIBUTION COMPANY RÖVID TÖRTÉNETE
2009-ben, Magyarországon az Indesit és Hotpoint Ariston fehéráruk képviseletét, értékesítését az Indesit Company magyarországi leányvállalata látta el. A válság utáni eredménytelenség következtében az Indesit úgy döntött, átalakítja piaci jelenlétét is, külső disztribútor partner bevonásával marad a piacon. Erre egy tendert írt ki, melyet anyavállaltunk a Selex-M Kft nyert el. A megállapodás része volt, hogy külön jogi személyiségű céget hoz létre, amely ezt a feladatot végzi és kizárólag az Indesit és Hotpoint márkákkal dolgozik. Az Indesit átadta a kereskedelmi, partneri szerződéseit, a nemzetközi porondon pedig helyt állt a magyarországi forgalom utáni nemzetközi bónuszok megfizetésekor.
Több lépcsőben kellett a disztribútor tevékenységet felépíteni, kiépíteni. Az Indesit Company Magyarország Kft feladata maradt a szervíz, garanciális megfelelés, a marketing tevékenység, illetve a számlázás a disztribútor felé. A mi feladatunk, több lépcsőben, a belföldi logisztika, a kereskedelmi tevékenység átvétele, újraszervezés, majd a nemzetközi fuvarszervezés, végül az árfolyam kockázat "átvétele" volt (eurós fizetésre álltunk át).
Minden tevékenységünk az Indesit/Hotpoint hártaztási gépek gyárból, végfelhasználóhoz juttatását szolgálta.
2015-ben a Whirlpool Corporation felvásárolta az Indesit Companyt, mely változást hozott a cégnek. Magyarországon az új szerkezetben a disztribútori modell "rendszeridegennek" lett minősítve, így 2016-tól új szerződés keretében folytattuk az együttműködést. E szerint az Indesit Co Magyarország által direktben eladott termékek logisztikai és területi képviseletének megszervezése lett a feladatunk. Közvetített szolgáltatásként, addigi szerződött partnereinkkel vittük tovább a feladatot (Waberer's Szemerey Trans kft, Waberer's International Zrt, LKW Walter, Raben, DHL, CH Robinson, Euro Log).
A modell jól működött, hiszen, mivel ezen a piacon dolgoztunk már hosszú ideje, ismertük a partnerek problémáit, gondjait. További partnereket kerestünk és próbáltuk a logisztikai tevékenységüket átvenni, megszervezni. A projekt sikeres volt, így 2017-től a Media Markt központi raktári tevékenységét sikerült elnyernünk. Ennek során segítséget nyújtottunk a Media Markt belső folyamatainak optimalizálásában, illetve 22 áruház és az online áruház összeolvadásának előkészítésében is szerepet vállaltunk. Sikeres együttműködésünket 2019 őszén zártuk.
2019 évben elkezdtük kiépíteni logisztikai management szolgáltatásunkat, melynek keretében a Szemerei Plusz Kft-vel kötött megállapodás alapján a cég folyamatait átvizsgáltuk, és kiválasztottuk a számukra megfelelő vállalat irányítási rendszert, majd előkészítettük ennek bevezetését. Párhuzamosan elkezdtük saját üzemeltetésű raktárunk működtetését is.
Jelenleg a Selex-M komplett logisztikai tevékenységében veszünk részt. Beszállítók, vevők, különféle logisztikai szolgáltatók (logisztikai) rendszereinek összekapcsolásával. Ezen felül résztveszünk a folyamatok hatékonyságának vizsgálatában, illetve működtetjük a webáruházukat.